چرم چیست؟

چرم چیست؟

چرم یک ماده ی طبیعی است که به طور کلی از دباغی پوست خام حیواناتی مثل گاو، گوسفند، بز، اسب، خوک و ..... به وجود می آید و از ترکیب پوست جانوران با موادی مختلف مانند زاج سفید، پوست درخت صنوبر، کاج، بلوط، فندق، کائوچو، سماق و مواد شیمیایی دیگر تولید می شود که نام آن چرم می باشد.

تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی در چیست؟

تفاوت اساسی این دو چرم در این است که چرم اصل از پوست حیوانات مانند گاو، گاومیش و … ساخته می شود. از طرفی چرم مصنوعی از مواد پلاستیکی تولید می گردد و سپس با استفاده از موم، رنگ یا رزین در آن رنگ و بافت ایجاد می کنند. چرم مصنوعی دارای ظاهری یکنواخت است که به منظور طبیعی جلوه دادن این نوع چرم منافذی روی آن ایجاد شده است.

چرم طبیعی را می توان به دلیل ظاهر لوکس، لطیف بودن و بوِ آن از چرم مصنوعی تشخیص داد. با این حال، بسیاری از چرم های مصنوعی می توانند به همان اندازه واقعی باشند.

کاربرد چرم چیست؟

امروزه، چرم به شکل قابل توجهی در دنیای مد و دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرم در ساخت انواع گوناگون لوازم جانبی از جمله مبلمان و لوازم منزل و روکش صندلی اتومبیل به کار می‌رود، همچنین، این ماده‌ی زیبا با طرح و رنگی متنوع به صورت گسترده‌ای در تولید کیف چرم و کفش به کار گرفته می‌شود، کمربند چرم، بند ساعت و بسیاری از اکسسوری چرم دیگر از جمله محصولاتی هستند که بین عموم مردم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند.

محصولات چرمی دست دوز و یا چرخ دوز یکی از هنرهای موردعلاقه ی مردم سراسر جهان می باشد

برند های خیلی زیاد و معروفی این محصولات را به چرم دوستان عرضه میکنند

چرم و دستینه کالا:

برند دستینه کالا سعی دارد با حمایت از چرم دوزان کم توان کشور هنرهای شگفت انگیز آنان را به جهانیان معرفی کنند و موجب اشتغال  و فعالیت آنها شود.

ما با برگزاری دوره های آموزشی به جوامع هدف سعی بر این داریم که این عزیزان را با صنایع مختلف مانند چرم دوزی آشنا کنیم.

 

نمایش دسته بندی ها چرم

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.